2012. január 7., szombat

"Boldog korszak volt Szécsény, mondhatnám életem egyik legboldogabb esztendeje, ahol megismerkedtünk a szerzetesi élettel"

Kamarás Mihály ferences atya vallomása, 4-en voltunk testvérek, 6.-os gimnazista voltam, mikor végképp megfogalmazódott bennem, hogy valóban a papi hivatást kell választanom. Gyakran láttam a ferences testvéreket, akik a gyerekekkel nagy szeretetben és örömmel foglalkoztak. Magam is a Frigyes ferences atya a Glaskó Mária által alapított szívgárda tagja voltam. Nem messze éltünk a ferences kolostortól, a templommal meg éppen szembe laktunk. 1934 nyarán jelentkeztem magam is ferencesnek, föl is vettek, és elküldtek Szécsénybe a noviciátba, hogy ott folytassam a tanulmányokat, egy részt, más részt meg majd a papszentelés után működhessek. 19 társammal kezdtük el az újonc évet, a noviciátus évet. Boldog korszak volt Szécsény, mondhatnám életem egyik legboldogabb esztendeje, ahol megismerkedtünk a szerzetesi élettel, nagy barátkozással és jósággal, persze fiatalosan is. 1935-ben egyszerű szerzetesi fogadalmat tettem, a tisztaság, a szegénység, az engedelmesség fogadalmát. Az érettségit Jászberénybe tettük le 11-en voltunk ferences kispapok, akik ott tanultunk. Jászberény után Gyöngyösön voltunk 4 évet teológián, 1942 június 21-én Gyöngyösön 12 társammal együtt szenteltek pappá. A püspök, aki a szentelésünk miséjét tartotta-e szavakat mondta: „ A papnak a tenyerét szenteljük meg, s nem az öklét, az emberek háborúskodnak, ti menjetek, adjatok áldást az embereknek.” Én elindultam…a main napig ezen az úton járok.
Mint szerzetesnek nagyon tetszett Angelus Silesiusnak egy verse: A földnek kerekén nem akadt szebb dolog, mint egy tiszta szolgálat kész készséges ember, az emberek szolgálatára. Ebbe próbáltak kiképezni és ránevelni nevelőink. A mottónak azt kellene lennie, ami Szent Ferenc köszöntése Pax et bonum! Békesség és minden jót!
Kamarás Mihály – Békességet és minden jót című dokumentumfilmben mutatkozik be.


Pax et bonum! így kezdte prédikációit, így üdvözölte vendégeit, így zárta leveleit Assisi Szent Ferenc. Béke és áldás! Békét és minden jót! Békét és Jóakaratot! Áldást, békességet, ahogyan protestáns testvéreink ma is köszöntik egymást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése